Μια ακόμα μοναδική εμπειρία έζησαν όσοι βρέθηκαν την Παρασεκυή στο κατάμεστο Θέατρο Βράχων για να παρακολουθήσουν την εμβληματική τραγωδία του Αισχύλου.
Εύη Βισβάρδη
Εξήντα χρόνια μετά την πρώτη παρουσίαση του έργου στην Επίδαυρο, το Θέατρο του Νέου Κόσμου σε συνεργασία με το Θέατρο Τέχνης-Καρόλου Κουν ανεβάζει τις Ικέτιδες του Αισχύλου σε σκηνοθεσία Μαριάννας Κάλμπαρη.
Οι θεατές καταχειροκρότησαν τους πρωταγωνιστές, Λένα Παπαληγούρα, Άκη Σακελλαρίου, Γιάννη Τσορτέκη, Λουκία Μιχαλοπούλου και φυσικά την Λυδία Κονιόρδου. Μια παράσταση για τις βαθιές ρίζες της πατριαρχίας και τον τρόπο με τον οποίο καθόρισαν τη θέση της γυναίκας στην κοινωνία από τους αρχαίους χρόνους μέχρι σήμερα παρακολούθησαν την Παρασκευή οι θεατές στο πλαίσιο του φεστιβάλ "Στη Σκιά των Βράχων".
Ο μύθος των Δαναΐδων και το κείμενο του Αισχύλου, σε μια παράσταση που προβληματίζει και φέρνει στο σήμερα τα θέματα που απασχολούν τον σύγχρονο άνθρωπο σχετικά με τη διαχρονική λαχτάρα για ελευθερία και δικαιοσύνη.
Στο έργο (που είναι το πρώτο και το μοναδικό που έχει διασωθεί από την τετραλογία του Αισχύλου «Δαναΐδες») πρωταγωνιστεί ένα συλλογικό γυναικείο πρόσωπο: ο Χορός των πενήντα Δαναΐδων που, μαζί με τον πατέρα τους Δαναό εγκαταλείπουν τη Λιβύη και την Αίγυπτο και ζητούν άσυλο στην πόλη του Άργους. Σαν την προγόνισσά τους την Ιώ, που η Ήρα καταδίωκε ανελέητα στέλνοντάς της μια ενοχλητική βοϊδόμυγα, τον «οίστρο», για να την βασανίζει, οι Δαναΐδες πασχίζουν τώρα να ξεφύγουν από τους πενήντα γιους του Αιγύπτου που απαιτούν να τις παντρευτούν με τη βία.
Ο μύθος θέτει το ζήτημα της ταυτότητας και της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία, εξιστορώντας παράλληλα το χρονικό της εγκατάστασης και της επικράτησης του ελληνικού φύλου στη χώρα των Πελασγών, των λεγόμενων «Προελλήνων». Οι Δαναΐδες Ικέτιδες μιλούν για τις ανάγκες που οδηγούν τους ανθρώπους να ξεριζωθούν από τη γη τους, την άγρια μοίρα του πρόσφυγα, την αξία της δικαιοσύνης, τις αρχές της δημοκρατίας. Πάνω απ’ όλα όμως μιλούν για τον αγώνα της Γυναίκας ενάντια στον Άνδρα που με τη βία ζητά να της επιβληθεί. Ο μύθος θέτει το ζήτημα της ταυτότητας και της θέσης της γυναίκας στην κοινωνία, εξιστορώντας παράλληλα το χρονικό της εγκατάστασης και της επικράτησης του ελληνικού φύλου στη χώρα των Πελασγών, των λεγόμενων «Προελλήνων». Οι Δαναΐδες Ικέτιδες μιλούν για τις ανάγκες που οδηγούν τους ανθρώπους να ξεριζωθούν από τη γη τους, την άγρια μοίρα του πρόσφυγα, την αξία της δικαιοσύνης, τις αρχές της δημοκρατίας. Πάνω απ’ όλα όμως μιλούν για τον αγώνα της Γυναίκας ενάντια στον Άνδρα που με τη βία ζητά να της επιβληθεί.
ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ |
|
Μετάφραση: |
Ιωάννης Γρυπάρης |
Επεξεργασία κειμένου &δραματουργίας – Σκηνοθεσία: |
Μαριάννα Κάλμπαρη |
Σκηνικά – Κοστούμια: |
Χριστίνα Κάλμπαρη |
Μουσική σύνθεση: |
Χαράλαμπος Γωγιός |
Χορογραφία: |
Χριστίνα Σουγιουλτζή |
Σχεδιασμός φωτισμών: |
Στέλλα Κάλτσου |
Βοηθός σκηνοθέτιδας: |
Μαριλένα Μόσχου |
Βοηθοί σκηνογράφου – ενδυματολόγου: |
Κυριακή Φόρτη, |
Μουσική διδασκαλία: |
Ειρήνη Πατσέα, |
Συντονισμός παραγωγής CHÓRES: |
Βερονίκη Κρικώνη |
Διεύθυνση παραγωγής: |
Μαρίνα Γαβριηλίδου |
ΔΙΑΝΟΜΗ (αλφαβητικά) |
|
Πελασγός |
Λυδία Κονιόρδου |
Αμυμώνη |
Λουκία Μιχαλοπούλου |
Υπερμνήστρα |
Λένα Παπαληγούρα |
Δαναός |
Άκης Σακελλαρίου |
Αιγύπτιος Κήρυκας |
Γιάννης Τσορτέκης |
Κορυφαία χορεύτρια |
Χριστίνα Σουγιουλτζή |
Κορυφαίες CHÓRES (αλφαβητικά) |
Ελένη Βασιλάκη, Κωνσταντίνα Γιαννοπούλου, Γιώτα Δημητρακοπούλου, Φανή Λύκου, Ιόνυ Μοσχοβάκου, Δάφνη Παγουλάτου, Ελένη Πούλιου, Ελίνα Σταμοπούλου, Δανάη Στεργίου, Νικολάια Τριανταφύλλου |
Κορυφαίες Δραματικής Σχολής Θεάτρου Τέχνης (αλφαβητικά)
|
Νεφέλη Δοδοπούλου, Μυρτώ Καπώλη, Ρένια Κρητικού, Άννα Μωρόγιαννη |