Αποκαλυπτικές είναι
οι συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας των τρένων στην Αθήνα λίγα λεπτά μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023
Λίγο έξω από τη Λάρισα, σε χώρο του ΟΣΕ, είναι τα απομεινάρια από τη μοιραία αμαξοστοιχία στα Τέμπη που συγκρούστηκε με εμπορική και είχε ως αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους 57 άνθρωποι και να βυθιστεί στο πένθος η χώρα μας.
Όπως μπορείτε να δείτε από τις εικόνες που κατέγραψε drone του Star, τα βαγόνια 1 και 2 και το κυλικείο έχουν γίνει στάχτη, το ίδιο και το βαγόνι της μηχανής. Στα δεξιά της εικόνας φαίνονται και τα βαγόνια που έμειναν άθικτα μετά τη φονική σύγκρουση στα Τέμπη.
Ο χώρος φυλάσσεται από περιπολικά της Αστυνομίας και δεν είναι προσβάσιμος, καθώς δεν πρέπει να χαθεί ή να αλλοιωθεί κανένα στοιχείο ενώ έχουν ξεχωρίσει τα συντρίμμια και αυτό για να γίνει πιο σωστά η έρευνα.
Η μοιραία σύγκρουση στα Τέμπη και τα 24 βαγόνια
Όπως έγινε γνωστό και σύμφωνα με τα στοιχεία και την εικόνα από όλους τους εμπλεκόμενους στο έργο συλλογής και αποκατάστασης στο πεδίο του τραγικού δυστυχήματος, τα δύο τρένα που συγκρούστηκαν στα Τέμπη αποτελούνταν από 24 βαγόνια/μηχανές συνολικού βάρους κοντά στους 2.000 τόνους.
Οι αποκαλυπτικοί διάλογοι του σταθμάρχη με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας
Αποκαλυπτικές είναι οι συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας των τρένων στην Αθήνα λίγα λεπτά μετά το πολύνεκρο δυστύχημα στα Τέμπη το βράδυ της Τρίτης 28 Φεβρουαρίου 2023.
Μία εβδομάδα μετά τη μοιραία σύγκρουση οι διάλογοι εμφανίζουν τον σταθμάρχη βέβαιο ότι είχε στείλει κανονικά το τρένο στη γραμμή της ανόδου ακόμα και όταν ο ρυθμιστής της κυκλοφορίας των τρένων τον ενημέρωσε ότι υπήρξε μετωπική σύγκρουση με την εμπορική αμαξοστοιχία στον Ευαγγελισμό της Λάρισας.
Λίγα λεπτά πριν την σύγκρουση, ο σταθμάρχης επικοινωνεί με τον ρυθμιστή κυκλοφορίας, ο οποίος λόγω μη λειτουργίας του συστήματος ηλεκτρονικής παρακολούθησης μπορεί να ενημερώνεται για την κίνηση των τρένων στο δίκτυο μόνο από τους σταθμάρχες και του αναφέρει ότι έχει «διώξει» το τρένο, στην γραμμή ανόδου, αφού έχει πάρει την ενημέρωση και εκείνος από την σταθμάρχη, ότι το τρένο έχει φύγει από τους Νέους Πόρους.
Να σημειώσουμε ότι λόγω τεχνικού προβλήματος η αμαξοστοιχία καθυστέρησε στον Παλαιοφάρσαλο, ενώ θα έπρεπε να πλησιάζει στη Θεσσαλονίκη.
Η ανατριχιαστική συνομιλία μόλις τρία λεπτά μετά από την φονική σύγκρουση των αμαξοστοιχιών στα Τέμπη, δείχνει ότι πραγματικά δεν υπήρχε καμία εικόνα για την κίνηση των δύο τρένων.
Ο σταθμάρχης ενημερώθηκε από την Αθήνα για πρόβλημα στο δίκτυο ηλεκτροδότησης, πολύ πιθανά λόγω της σύγκρουσης, ωστόσο δεν γνωρίζει τίποτα, ενώ τρία λεπτά μετά σε νέα επικοινωνία ο ρυθμιστής κυκλοφορίας αναφέρει και πάλι πρόβλημα στην ηλεκτροδότηση, έχοντας άγνοια για το δυστύχημα.
Λίγα λεπτά αργότερα, στις 23:41, ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ενημερώνεται από την Πυροσβεστική για την σύγκρουση και καλεί τον σταθμάρχη της Λάρισας.
Ο ρυθμιστής ρωτάει τον σταθμάρχη εάν έδιωξε το τρένο από την άνοδο με τον σταθμάρχη να απαντάει θετικά, ενώ στην ενημέρωση ότι υπάρχει σύγκρουση αναφωνεί, «Αμάν».
-Βασίλη;
-Έλα;
-Το 62 από που το έδιωξες;
-Ε;;
-Από πού το έδιωξες το 62;
-Στη γραμμή ανόδου κανονικά
-Γιατί αυτοί λένε ότι έχει γίνει εμπορικό… ότι έχει γίνει σύγκρουση.
-Αμάν
Πότε έγινε αυτό;
Καλώς!
Δεν ξέρω ό,τι και να σας πω
-Άνοδο δεν το έστειλες;
-Ναι
-Και η άλλη κάθοδο, έγινε
Ακόμη μία επικοινωνία των δύο ανδρών, μόλις έξι λεπτά μετά την προηγούμενη αυτή τη φορά για να ενημερώσει ο ρυθμιστής τον σταθμάρχη ότι η σύγκρουση έγινε στον Ευαγγελισμό, με τον σταθμάρχη, σε ερώτηση για το τι ακριβώς έχει γίνει να απαντάει «Πρέπει να έχει γίνει τράκα», ενώ ο ρυθμιστής τον ρωτάει για ακόμη μία φορά τον σταθμάρχη από ποια γραμμή έδιωξε το Ιntercity.
Ο σταθμάρχης ξαναλέει ότι το έδιωξε από τη γραμμή της ανόδου, ενώ στη συνέχεια λέει ότι είχε πρόβλημα με τα κλειδιά.
-Έλα ρε Παντελή, έλα
-Στον Ευαγγελισμό είναι λένε, τι έχει γίνει;
-Πρέπει να έχει γίνει τράκα
-Τι τράκα με ποιον;
-Παντελή, από εδώ έφυγε στη γραμμή ανόδου. Τι έγινε, πως και τι με τα κλειδιά σήμερα, δεν ξέρω τι γίνεται.
Όπως έγινε και με το 2597.
Τώρα τι έγινε πώς πήγαν εκεί πέρα αυτοί δεν ξέρω.
Ό,τι και να σου πω ψέματα.
-Εσύ από την ανόδου δεν το έδιωξες;
-Από άνοδο… Από άνοδο την έδιωξα εδώ πέρα.
Τώρα πώς γύρισαν τα κλειδιά αυτά… πώς γύρισαν τα κλειδιά και μπήκε στην κάθοδο;
-Έχει γίνει τράκα με το εμπορικό;
-Ναι.
-Σίγουρο είναι αυτό;
-Ναι
-Έγινε
Τρία λεπτά πριν από τα μεσάνυχτα και ας μετρήσουμε ακόμη μία φορά που ο σταθμάρχης ερωτάται από που έδιωξε την επιβατική αμαξοστοιχία, για να ξανά απαντήσει ότι την έδιωξε από τη γραμμή ανόδου, όπως θα έπρεπε, ενώ συνεχίζει να ισχυρίζεται πρόβλημα με τα κλειδιά και τις αλλαγές.
-Έλα Παντελή
-Να σου πω, έχει πάει κανένας στο σημείο να μας πει;
-Ε, τώρα πήρα, έχω πάρει και τους τεχνίτες από τη γραμμή να πάνε…
-Ναι…
-Και πυροσβεστική είναι εκεί.
Δεν ξέρω τι έγινε.
Η είδηση της σύγκρουσης έχει ήδη γίνει γνωστή πάντως εκείνη την ώρα, όπως και οι πρώτες πληροφορίες για νεκρούς, με την πυροσβεστική να έχει ήδη σπεύσει για να επιχειρήσει στο σημείο.
Στις δύο τελευταίες συνομιλίες του σταθμάρχη Λάρισας που είδαν το φως της δημοσιότητας, έξι λεπτά μετά τα μεσάνυχτα σε κατάσταση σοκ επικοινωνεί μαζί του η σταθμάρχης των Νέων Πόρων ζητώντας να μάθει γιατί έγινε η σύγκρουση με τον σταθμάρχη να της απαντάει «Δεν ξέρω, δεν ξέρω, ό,τι και να σου πω θα σου πω ψέμματα». Στις 00:21 ο ρυθμιστής κυκλοφορίας ξανά επικοινωνεί μαζί του και τον ρωτά «Εσένα άνοδο σου έδειχνε σωστά;» με τον σταθμάρχη να απαντά για άλλη μία φορά θετικά.