Τράπεζες, αεροπορικές εταιρείες και μέσα ενημέρωσης
δοκιμάστηκαν από μία μαζική διακοπή στα συστήματα πληροφορικής τους. Η πολιτεία της Αλάσκας των ΗΠΑ έχει προειδοποιήσει ότι επηρεάζονται οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης, ενώ υπάρχουν επίσης αναφορές οτι επηρεάστηκε ακόμη και το χρηματιστήριο του Λονδίνου.
Η Αυστραλία έχει πληγεί ιδιαίτερα σκληρά με τις πτήσεις καθηλωμένες, τα σούπερ μάρκετ να αντιμετωπίζουν χάος στα ταμεία και τις τηλεοπτικές εκπομπές να διακόπτονται στον αέρα καθώς απέτυχαν το autocue, τα γραφικά και οι υπολογιστές. Η αιτία της διακοπής δεν είναι ξεκάθαρη, αλλά πολλοί από αυτούς που επηρεάστηκαν την έχουν συνδέσει με λειτουργικά συστήματα Η/Υ της Microsoft.
Μια επίσημη ενημέρωση υπηρεσίας Microsoft 365 που δημοσιεύτηκε στο X νωρίτερα την ίδια ημέρα ανέφερε ότι «διερευνά ένα ζήτημα που επηρεάζει την ικανότητα των χρηστών να έχουν πρόσβαση σε διάφορες εφαρμογές και υπηρεσίες του Microsoft 365». Ωστόσο, εκπρόσωπος της Microsoft είπε στο BBC το απόγευμα της Παρασκευής ότι «η πλειονότητα των υπηρεσιών ανακτήθηκε νωρίτερα» μέσα στην ημέρα.
Εκπρόσωπος του Υπουργού Εσωτερικών της Αυστραλίας είπε ότι η διακοπή φαίνεται να σχετίζεται με ένα ζήτημα στην παγκόσμια εταιρεία κυβερνοασφάλειας Crowdstrike και ο επόπτης κυβερνοασφάλειας της χώρας είπε ότι δεν υπάρχουν πληροφορίες που να υποδηλώνουν επίθεση. «Οι τρέχουσες πληροφορίες μας είναι ότι αυτή η διακοπή σχετίζεται με τεχνικό πρόβλημα με μια πλατφόρμα λογισμικού τρίτων κατασκευαστών που χρησιμοποιείται από επηρεαζόμενες εταιρείες», ανέφεραν σε ανακοίνωσή τους.
Το Reuters επικαλούμενο πηγές ανέφερε ότι το Χρηματιστήριο του Λονδίνου υπέστη διακοπή λειτουργίας, ενώ αξιωματούχοι στην Αλάσκα δήλωσαν ότι πολλά τηλεφωνικά κέντρα έκτακτης ανάγκης δεν λειτουργούν σωστά. Εν τω μεταξύ στο αεροδρόμιο του Σίδνεϊ, πληροφορίες εξαφανίστηκαν από τους πίνακες αναχώρησης. Σε μια ανακοίνωση προς τους επιβάτες του τερματικού σταθμού εσωτερικού, ο οικονομικός αερομεταφορέας Jetstar είπε ότι ένα «πρόβλημα με τη Microsoft» σήμαινε ότι δεν μπορούσε να κάνει check-in επιβάτες ή να επιβιβαστεί στις πτήσεις της.
Η Virgin Australia είπε επίσης στους ταξιδιώτες της ότι έγινε «πλήρης επίγεια στάση» των πτήσεων.Οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχουν αναφέρει ουρές σε καταστήματα της Αυστραλίας όπως το Woolworths, με τα συστήματα πληρωμών να είναι κατεστραμμένα, ενώ η εταιρεία τηλεπικοινωνιών Telstra έχει επίσης αναφέρει προβλήματα.
Ο μεγαλύτερος πάροχος της χώρας, η εταιρεία είπε ότι οι κλήσεις στα κέντρα επικοινωνίας της υπηρεσίας έκτακτης ανάγκης δεν επηρεάζονται, αλλά ότι συνεργάζεται με τις κρατικές υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης που μπορεί να έχουν επηρεαστεί για την εφαρμογή διαδικασιών δημιουργίας αντιγράφων ασφαλείας.