Την συζήτηση για την ασφάλεια
έχει φέρει στο προσκήνιο η μεταφορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μέσω θαλάσσης, ιδιαίτερα μετά τα περιστατικά που καταγράφηκαν με πυρκαγιές που εκδηλώθηκαν σε πλοία που μετέφεραν τέτοιου τύπου οχήματα.
Οι μπαταρίες λιθίου, που χρησιμοποιούνται σε όλες τις συσκευές τεχνολογίας, φέρουν ενσωματωμένο τον κίνδυνο αυτοανάφλεξης. Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η εντατική θερμότητα από μια τέτοια πυρκαγιά, εξαιτίας του μεγέθους των μπαταριών, μπορεί να καταστεί ιδιαίτερα δύσκολο να ελεγχθεί.
Η εγκύκλιος του υπουργείου
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής εξέδωσε επικαιροποιημένη εγκύκλιο για τη μεταφορά οχημάτων που χρησιμοποιούν εναλλακτικά καύσιμα με τα πλοία της ακτοπλοϊας, θέτοντας συγκεκριμένες προϋποθέσεις, όπως το επίπεδο φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων να μην υπερβαίνει το 40%, ενώ, γι’ αυτά που κινούνται με υγραέριο ή φυσικό αέριο, οι δεξαμενές τους δεν θα πρέπει να περιέχουν καύσιμο άνω του 50%.
Επιπλέον, στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα ή επαναφορτιζόμενα υβριδικά, θα πρέπει να καταγράφεται στο πλοίο το είδος του οχήματος και η θέση στην οποία σταθμεύει στο γκαράζ του πλοίου.